donderdag 8 juli 2010

buitenleven / living outside







Mijn huidige blog op web-log (zie link aan rechterzijde) geeft problemen. Ik ben veel buiten op het moment. Geniet van alles wat in bloei komt, groter wordt en een belofte voor de toekomst in zich draagt. Bijna twee weken lang was ik getuige van het gekrioel van 4 kleintjes in dit nest, dat in mijn blauwe regen boven mijn deur was gemaakt. Vader maar vooral moeder Merel vlogen af en aan om hun kroost te voeden. Ze groeiden snel en al rap werden de eerste stappen buiten het nest gezet. Op een middag tijdens mijn middagdutje hoorde ik een hoop kabaal. Drie waren er toen reeds uitgevlogen. Eentje bleef achter, degene die altijd achter in het nestje zat. Heel af en toe werd ze nog bezocht en ik vreesde dat ze alleen zou achter blijven. Stiekum gaf ik haar een slakje, zodat er tenminste nog iets te eten was. Maar gelukkig ook voor dit kleintje werd nog door papa en mama merel gezorgd. Slechts een dag later dan de rest werd ik naar binnen 'gestuurd' door mama merel. En van binnenuit kon ik zien dat ook dit kleintje op vliegles werd meegenomen door papa merel.
My current weblog (see link at the right side has some systemproblems, so I can't update that one. Just enjoy life outside at the moment - have been watching this little nest of birds. They are grownup now and flew out. Even the last one, who was scared to fly...




3 opmerkingen:

  1. They are so cute. i have spent many a moment gazing at the birds in the garden and their young broods...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja, wat een wonder, he, elke keer weer! (en als de kat dan met zo'n jonkie aan komt zetten.... grrrrr)

    wat een mooie foto's heb je kunnen maken! prachtig zeg!

    BeantwoordenVerwijderen