maandag 14 mei 2012

print-temps


During my holidays in our holidayhome in France in springtime I had all the time to make prints, my print-temps. It resulted in some lovely prints and tests with plants and flowers. We had the most warm springytime in February we could wish for. It builded up my energy and I was happy to work with some pieces of silk wrapped in windfallsticks of the Ashtree (Fraxinus).  The lichen on them changed immediately in red in contact with the homemade ashwater from birch and oak. They print a kind of orange on your fabric.
In April I brought an old bouquet of roses with me and together with fresh green leaves from the local forest I have printed several pieces of silk with them. Again I have done some tests with different mordants. I have made a beautifull copperwater with vinegar and a copper pipe. It really makes a different with the printing leaves. How happy life can be?


Gedurende mijn voorjaarsvakanties in ons vakantiehuis in Frankrijk heb ik gebruik gemaakt van het verse voorjaarsgroen. Eind februari was het heerlijk weer en lagen er in mijn tuin heel veel bemoste stokjes van de Es. In contact met het aswater kleurde deze donkerrood en liet een oranje print op mijn lapjes achter. Eind april kon ik het lokale bos terecht voor jong eikenblad en kastanjeblad. De grond lag bezaaid met walnotenkatjes. Van de doppen die ik vorig jaar heb geraapt heb ik een verfbad gemaakt. Ook heb ik wat testjes gedaan met verschillende beitsen van rode wijn, koper, aswater, koudbeits en ijzer.



noilsilk in ashwater oak and birch

noilsilk in alum wit oak and iron

noilsilk in copper with oak and chesnutleave


3 opmerkingen:

  1. een mooie naam heb je verzonnen Dorie en nog mooie prints/kleuren/foto's!
    Nu heb ik heimwee naar la douce................
    XXXm

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig om planten in verschillende streken te kunnen uitproberen. Heel mooie afdrukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Love your colours dear!

    BeantwoordenVerwijderen